Esileht / Mikk Maaten oli BEC-autoringrajasarja avaetapi kiireim sõitja

Mikk Maaten oli BEC-autoringrajasarja avaetapi kiireim sõitja

Toomas Vabamäe

Eesti autoringrajasõitja Mikk Maaten oli Baltimaade kestvussõidu meistrivõistluste (BEC) avaetapi Riias kiireim nii kvalifikatsioonis kui ka võistlussõidus, kuid pidi ikkagi leppima vaid viienda kohaga. Vaheldumisi Miku ja leedulanna Ernesta Globytė juhitud #5 GSR Motorsport Volkswagen Golf GTI TCR tõusis neljatunnise võistluse keskel võistlust kindlalt juhtima, kuid pentsiku tehnilise rikke tõttu kaotatud üheksa ringi kukutasid nad paremusjärjestuses tahapoole.
Leedu tiimi GSR Motorsport värve kaitsev Mikk Maaten võitis reedel Riias kvalifikatsioonis ja tänu sellele sai tema #5 Volkswagen Golf alustada laupäevast neljatunnilist sõitu parimalt stardikohalt. Esimest vahetust sõitis Miku tiimikaaslane Ernesta Globytė, paraku ei alanud võistlus neile sugugi hästi. Juba teise ringi alguses sõitis #44 ALM Motorsport Seat Ernesta juhitud autole tagant sisse. Järgnenud piruett kukutas #5 Volkswagen Golfi viimaseks, kohtunikud juhtunus mingit rikkumist ei näinud. Ent katki polnud veel midagi. Oma tunniajalise vahetuse lõpuks tõusis Ernesta viiendaks, järgnenud kiire boksipeatusega kerkis Mikk teiseks ja hakkas jõudsalt vähendama vahet liidriga. Kui ta teise sõidutunni lõpus uuesti auto Ernestale üle andis, oli rohkem kui ringilisest kaotusest alles veel vaid pisut üle 20 sekundi. Taas tegutses GSR Motorspordi meeskond ülikiiresti ja boksipeatuste tsükli lõppedes oli #5 GSR Motorsport Volkswagen Golf GTI TCR tõusnud võistlust juhtima minutilise vahega lähima konkurendi ees.

Kahjuks libises juba peaaegu väljavõideldud esikoht siiski käest. Kui Ernesta oli saanud pool oma vahetusest sõidetud, keeras ta boksi tankima. Siis selgus, et tankimistoru kaitseklapp, mis peab takistama  kütuse väljavoolamist, oli kinni kiilunud ning bensiin ei jõua paaki. Kuni mehaanikud toru lahti võtsid ja klapi vabastasid, olid liidrid jõudnud teha juba üheksa ringi.

53 minutit enne ruudulippu istus Mikk uuesti autosse ja siis oli juba selge, et omal jõul #5 Volkswagen Golf enam viiendast kohast kõrgemale tõusta ei saa. Mikk tõigi auto viiendana finišisse, ent veel vahetult enne seda tegi ka võistluse kiireima ringi ajaga 1.24,269.

Foto: Karola Koopuu

Mikk Maaten: „Vahepeal oli küll selline tunne, et mine kuhu tahad, ebaõnn ei taha maha jääda. Kummaline, et uhiuuel autol selline tobe asi juhtub, aga mulle muidu võistlus meeldis. Lõpus turvaauto taga venisime nii kaua, mõtlesin, et tuleb üks sprindisõit teha ja sain vähemalt kiireima ringiaja kirja. Tegelikult oli täna päris raske, kuuma ilmaga rehvid üldse ei kestnud. Mina läksingi rehvide säästmise peale välja, aga esirehvide hoidmine oli päris keeruline. Vahetuse lõpus hakkas mõni auto mulle selg ees vastu tulema, järelikult oli minu tempo okei, kuigi endale tundus kole aeglane. Meie meeskond töötas boksipeatustes väga hästi, olen nendega väga rahul ja nemad minuga ka. Ernesta tegi samuti oma osa ära, ehkki oli algul rehvide kulumisega hädas. On siiski veel väikesi asju, mida parandada. Sõidu ajal näiteks selgus, et iste oli mulle liiga suur. Pidin roolist kõvasti kinni hoidma ja esimese vahetuse lõpus olin ikka päris läbi. “

Võistluse tulemused.

Video GSR Motorspordi esimesest boksipeatusest.

BEC-sarja teine etapp sõidetakse Riias 9. juunil.

Suur Võidusõit partnerid